Private forbrugere shopper løs på internettet
I 2016 kommer handlen i onlinebutikker til at slå alle rekorder i Danmark. Det viser rapporten Dansk E-handel 2016, som er lavet af DIBS Payment Services, der leverer betalingsløsninger til onlinebutikker.
Der er med andre ord et rigtig stort marked at få en andel af, omsætningen i 2016 vil ramme 70,4 milliarder kroner. Det er en stigning på 20 procent fra de 58,7 milliarder kroner i 2015.
Dansk Erhverv er tidligere kommet med en udmelding om, at e-handlen i 2016 vil nå over 100 mia. kr
Hovedårsagen, til at nethandel stadig stiger er, at det er blevet og fortsat bliver lettere tilgængeligt. De seneste år har stadig flere og flere fået adgang via smartphones og tablets, samtidig med at forbruget af disse enheder også er steget..
Hos SmilingDanmark.dk kan du derfor få hjælp til det hele – vi har designet en SEO optimeret skabelon, hvorfra du selv kan oprette din hjemmeside
.Når du er registreret som bruger/editor, har du samtidig adgang til en hel vifte af turistportaler, og din virksomhed vises på en lang række GLOBALE turistportaler Wold wide.
Vi har lavet skabeloner hvor du kan vælge en der passer til din virksomhed, du skal bare følge anvisningen, udfylde tekstfelterne og indtaste relevante oplysninger Tlf. og Mail til din virksomhed, og du vises på internettet, nationalt og GLOBALT.
Når du er loked ind vises hvad du kan redigere og har adgang til.
Er du synlig Online?
Er din virksomhed ikke online eller har en webshop, betyder det ikke, at du kan
læne dig tilbage og lade andre om at vinde internettet. I dag finder
virksomhederne også hinanden på internettet – for selvom netværkssalg
stadig er godt, foregår research altså online. Der er flere virksomheder, der
går online. Det er både nye virksomheder, der åbner en onlinebutik, og de
traditionelle fysiske butikker, som også går online. ligesom din også
skal være synlig og til at finde i det forum hvor dine kunder normalt vil
søge din virksomhedstype.
Indsatsen tilrettelægges individuelt fra virksomhed til virksomhed og du vælger selv din målgruppe. Det vigtigste er at kende og forstå målgruppen, samt vide hvordan de bruger internettet. - Turismen boomer i disse år, og turisten bruger mobilen til at søge seværdigheder, Restauranter, Hoteller, Campingpladser, B&B, osv. - er du ikke Mobil-venlig, finder de ikke dig, men konkurrenten. SmilingDanmark.dk er SEO og Mobil optimeret
De fleste restauranter benytter i dag et digitalt kassesystem, og har alle internet, og kan modtage Mail i forretningen. - Når din virksomhed, restaurant, B&B osv. er oprettet, får du automatisk adgang til Online Booking, ordrebestilling osv. og der sendes automatisk en mail til dig med den aktuelle online booking/ordre.
Datasikkerhed: Hvis du benytter vores booking system, og kasseapparat
kan du konfigurere din helt egen booking terminal med slutafregning til kunden
ved afrejse. Til dette skal du nødvendigvis indtaste en række data vedr. din
virksomhed. Disse data er strengt fortrolige og gemmes krypteret, - læs om
vores fortrolighedspolitik her.
Mobilerne løber fra PC’erne
Det er desuden et faktum, at andelen af surfing for nethandel samt søgning
og vidensoplysning foretaget fra mobiltelefoner bliver større.
Rejsebranchen var blandt de første til at gå online. Der er ingen grund til
at skulle stå i en butik og købe sin rejse. Samtidig er det noget, der egner
sig godt til at sidde hjemme om aftenen med familien og hygge sig med. Det er
også let at sammenligne priser.
Heldigvis for forbrugerne er det blevet sikrere at handle online, og på mange punkter er sikkerheden ved e-handel enten bedre eller på linje med de fysiske butikker.
Her hos SmilingDanmark kan du oprette din egen hjemmeside med gratis online booking, og derved nedbringe dine bookingomkostninger.
Er du HORESTA eller D-R-C medlem, ved du at der nu focuseres meget på de stigende booking fee, som i dag udgør en væsentlig del af Hotel og Restaurations branchens omkostninger. Brancheforeningen er nu gået sammen med Turisterhvervets Samarbejdsforum (TS) for at sætte yderligere focus på turisterhvervenes indtjening og den stadig større andel der betales til bookingburauer.